طرز تهیه سوسیس خانگی ساده

امروزه خوردن غذاهای آماده طبخ و فست فود که متاسفانه ارزش غذایی چندانی هم  ندارند، در تمام جهان به یک عادت تبدیل شده است. غذاهایی که اصولا در طبخ آن ها از موادی بی کیفیت و با استاندارد پایین استفاده می شود؛ همچون: انواع سوسیس و کالباس، سس های فراوری شده، ادویه های فراوان و تحریک کننده و… . از این رو است که در تمام جهان بیش از پیش شاهد افزایش چشم گیر بیماری های گوارشی  و انواع سرطان هستیم. سوسیس خانگی راه حل شماست.

در این مطلب در ابتدای کار شما را با علت های غیر مفید بودن سوسیس بازاری, آشنا می کنیم که متاسفانه این روزها کودکان از جمله طرفداران اصلی آن هستند. در بین مضرات فراوان سوسیس _ این ماده به ظاهر خوشمز ولی غیر مفید_ آنچه باعث شده این ماده  در رده آسیب زننده ترین مواد فراوری شده قرار گیرد، استفاده از گوشت های بی کیفیت، چربی های نواحی مختلف بدن انواع دام و طیور، استفاده از ضایعات کارخانه و رستوران ها، درصد بالای نیتریت سدیم، روغن های جامد ترانس بالا، فسفات و نمک است. نیتریت سدیم در واقع برای عمل آوری  گوشت ها  و به دلیل تثبیت رنگ قرمز آن، همچنین برای جلوگیری از فعالیت میکرو ارگانیسم های فاسد کننده و نیز بهبود طعم، استفاده می شود ولی از آنجا که این ماده در بدن انسان تبدیل به نیتروژآمین می شود می تواند سرطان زا باشد. فسفات موجود در سوسیس هم که برای بالا بردن کیفیت این محصول استفاده می شود، یکی دیگر از تهدید کننده های سلامت بدن است چرا که مانع جذب کلسیم و منجر به پوکی استخوان می شود. از عوارض مصرف زیاد نمک نیز تا حدودی مطلع هستیم که باعث افزایش فشار خون، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و … می شود.

شاید همین مطلب کوتاه اما هشدار دهنده برای حذف سوسیس از رژیم غذایی مان کافی باشد، اما عادت را چه کنیم؟ اگر شما هم از عاشقان و طرفداران این ماده هستید و آن را در غذاهای فراوانی مانند: پیتزا، ساندویچ، اسنک، سوسیس بندری، سوسیس بلغاری و … در وعده های غذایی به کار می برید، پیشنهاد ما این است با صرف کمی وقت و تهیه سوسیس خانگی در پی حفظ سلامت خود و خانواده به خصوص کودکان باشید. سوسیس اگر با مواد مرغوب و استاندارد تهیه شود می تواند منبع سرشار پروتئین و دیگر مواد مفید باشد چرا که در تهیه آن درصد بالایی از گوشت، درصدی از سویا، شیر خشک، نشاسته خوراکی، تخم مرغ و حتی انواع سبزیجات استفاده قرارمی شود که هر یک به نوبه خود حاوی موادی مغذی هستند.