طرز تهیه شیرینی فندقی

شیرینی فندقی یا شورت برد فندقی نوعی شیرینی ساده و خوشمزه است که با آسیاب کردن فندق بوداده و مخلوط کردن آن با چند ماده ساده دیگر تهیه میشود. در صورتی که برای تهیه شیرینی فندقی از روغن فندق هم استفاده کنید، شیرینی شما عطر و طعم بهتری پیدا میکند. علاوه بر این روغن فندق دارای خواص بسیاری است. اسید اولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌ کند و اسید لینولئیک موجود در آن نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.  این روغن حاوی مقادیر متنابهی از ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه‌ های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است و در پیشگیری و ممانعت از ابتلا به سرطان نقش دارد.

 

با اضافه کردن مقداری کاکائو به خمیر شیرینی میتوانید شورت برد فندقی شکلاتی هم تهیه کنید. یا میتوانید خمیر را نصف کنید و به همین سادگی هر دو نوع شیرینی را تهیه کنید. این شیرینی فندقی خوشمزه را میتوانید با سس شکلات و مغز فندق خرد شده یا با شکلات نوتلای فندقی تزیین کنید.

 

طرز تهیه: برای بو دادن فندق، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. فندق برتر را به صورت یک لایه داخل سینی فر بچینید و آن را به مدت 10-15 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. در این مدت هر چند دقیقه یک بار فندق ها را زیر و رو کنید تا نسوزند. فندق های بوداده را در یک دستمال حوله ای بپیچانید  و بعد از 1 دقیقه خنک شدن آنها را با دستمال بمالید تا پوست آنها تا جای ممکن کنده شود. وقتی فندق ها کاملاً خنک شدند آنها را آسیاب کنید یا بکوبید تا کاملاً پودر شوند.