طرز تهیه پیده گوشت

پیده غذای ترکی بسیار خوشمزه ای است که در ترکیه طرفداران زیادی دارد. اگر به ترکیه سفر کرده باشید، حتما این غذای خوش طعم را امتحان کرده اید و یا شاید نام آن را شنیده باشید. در ترکیه رستوران هایی فقط به تهیه این غذای لذیذ می پردازند. به این رستوران ها پیده سرا (Pide Sarayı) میگویند.

 

pide goosht

 

پیده که گاهی با نام پیتزا ترکی شناخته میشود با نانی ترد و نازک و مخلفات متنوع در تنورهای زغالی طبخ می شود. معمولا خمیر آن را به صورت قایق شکل می دهند. گوشت ادویه زده شده و دودی، گوشت خرد شده بره و سوسیس ترکی یا همان سوجوک محبوب ترین ترکیب های مورد استفاده در پیده ترکی می باشند. پیده شباهت زیادی به غذای سنتی ترکی دیگری به نام لاح ماجون (به ترکی lahmacun) دارد. خمیر لاح ماجون غالبا نازک تر است و به شکل قایقی نیست. معمولا سالاد مخلوطی از سبزیجات را روی آن میریزند و آن را رول میکنند و به شکل لقمه میل میکنند.

از دیگر غذاهای ترکی با پایه خمیری می توان به بورک اشاره کرد که محبوبیت بسیار زیادی در بین غذاهای ترکیه ای دارد. طعمی بی نظیر که مشابه باقلوا با خمیر یوفکا تهیه می شود. همچنین یکی دیگر از غذاهای تهیه شده با خمیر، گزلمه است. که درون آن با پنیر، گوشت و اسفناج پر و در تنور پخته می شود. در این مطلب طرز تهیه پیده گوشت خوشمزه و لذیذ، طبق یک دستور مخصوص ترکیه ای که از سایت giverecipe  ترجمه و توسط تیم ایران کوک تهیه شده است، برایتان آماده کرده ایم. امیدواریم از طرز تهیه پیده گوشت چرخکرده لذت ببرید.